Güncelleme Tarihi: 25 Temmuz 2024

Gösterim: 637

Bölüm Başkanımızın Mesajı

 

Değişmeyen tek şey, değişimin kendisidir…

Günümüzü farklı kılan en önemli özellik, Alvin Tofler’in de belirttiği gibi, yaşanan değişimin hızıdır!

21. Yüzyılda; değişimin hızına ayak uydurabilen, söz konusu değişimlerin nedenlerini, muhtemel sonuçlarını, hangi ihtiyaçlardan kaynaklandığını, sürecin işleyişini ve uygulama alanlarını yorumlayabilen, hizmet ve üretim anlayışını bu gerçeklikler doğrultusunda organize edebilen ve hatta değişime yön verebilenlerin var olduğu bir dünyadan söz eder hale geldik.

Değişimin hızı kadar, iletişimin hızı da bu süreçten etkilendi. Teknolojik değişimler, yapay zekanın dahi sınırlarını zorlar hale geldi. İletişimde sadelik ve anlaşılır olmak önem kazandı. Tüketim davranışlarında insan beyninin işleyişini kavrama çabası, iletişim dünyasında nöropazarlamanın kavramının doğuşuna neden oldu.

Bakmakla görmek arasındaki farkı yaşamak kadar; iletişimi doğru pazarlarda, doğru hedef kitlelere, en hızlı ve anlaşılır biçimde kurgulamak kaçınılmaz oldu.

Endüstri devrimi ile başlayan bu süreçte, tüketim alışkanlıklarında ve iletişim teknolojilerinde ortaya çıkan değişim ve gelişmeler; beraberinde kültür, sanat, spor, siyaset, yaşam biçimi, insan ilişkileri ve çevre koşulları başta olmak üzere, insanoğlunun var olduğu tüm alanlarda köklü değişimlere neden olurken, beraberinde yeni bakış açılarının da kapılarını açtı.

Günümüzde, reklam ve halkla ilişkiler kavramlarının, hızla değişen dünyada halen güncelliklerini koruyor ve tüketim toplumlarında bu denli ilgi görüyor olmaları; köklerinin bağlı olduğu pazarlama kavramının sunduğu, sürekli gelişime ve değişime açık bir yapıya sahip olmaları ile açıklanabilir. İster marka, ister ajans tarafında olsun, sektörde yer alan tüm iletişimci ve yöneticilerin en çok faydalandıkları şey; reklam ve halkla ilişkilerin bu çok yönlü, çok kültürlü ve farklı disiplinlerden yararlanabilme kapasitesidir.

Bu bağlamda; marka iletişimi odaklı, çağın şartlarına uygun bölüm müfredatı ile uygulama ağırlıklı ders içerikleri, deneyimli akademik kadrosu, sektörel danışma kurulları ve  zengin kütüphane olanakları ile Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nde öğrenim gören öğrenciler; sözünü ettiğimiz bu değişime ayak uydurmakla kalmayıp, aynı zamanda dört yıllık eğitim - öğretimleri süreçlerinde elde ettikleri tecrübe ve birikimleri ile değişime yön verebilen, sektöre katma değer sunan, tüketici ihtiyaçlarına cevap verebilecek, donanımlı birer iletişimci olarak mezun olacaklardır.

Erasmus ve Mevlana değişim programları ile dünya görüşlerini ve tecrübelerini arttırma fırsatını yakalayabilen, staj programları, yarışmalar ve öğrenci toplulukları faaliyetlerinin yanı sıra, her geçen gün gelişen kent ve kampüs olanakları ile sosyal bir çevrede varlıklarını geliştirme imkanına sahip olan öğrencilerimiz; mezuniyetleri sonrasında, yurt içi ve yurt dışında, özel sektörün pek çok alanında kariyer yapma imkanına sahip olmaktadırlar. Kamu kurum ve kuruluşlarının ilgili departmanlarında mesleklerini yerine getirebilecekleri gibi eğitim ve araştırma kurumlarında da akademisyen olarak çalışma olanaklarına sahip olacaklardır.

 

Prof. Dr. Volkan EKİN

İletişim Fakültesi

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı

e-mail: vekin@bandirma.edu.tr